Treceți la conținutul principal

Barcelona văzută într-o săptămână


Să vă spun cum a decurs vizita noastră de o săptămână în Barcelona.
Am plecat de pe aeroportul din Timiăoara cu o întârziere considerabilă din cauza condițiilor meteo. Noi am fost printre cei norocoși (deși călătoream cu o cursă low cost – Wizzair) deoarece cu jumătate de oră înainte de a pleca noi, o cursă a unei companii a fost anulată).
În aeroportul din Barcelona, deși era trecut de ora 1 (ora lor) încă circula autobusul 46 care a venit primul așa că nu am mai așteptat cursa A1 (cursa specială de aeroport). Am plătit 2 euro de persoana direct șoferului, deoarece la acea oră nu găseam chioșcuri deschise de la care să achiziționăm bilete T10. Drumul a fost în sistem formula 1, așa că am ajuns foarte repede în Placa dEspanya unde era situat hotelul nostru.



Pentru prima zi, am ales să vizităm Montserrat. Trenurile pleacă din stația de tren Placa Espania din oră în oră la și 38 de minute. Noi l-am prins pe cel de la 8.38. În gară există automate de bilete care iți dau posibilitatea să optezi pentru mai multe variante (doar transport adică tren și urcarea pe munte cu telecabina sau cu funicularul, acces și la funicularele spre Santa Cova și Sant Juan, acces și la muzeu, masa inclusă). Din pacate nu am putut opta pentru biletul complet deoarece funicularul de pe Santa Cova nu funcționa și oferta nu era valabilă. Am putut alege biletul de tren + telecabina și suplimentar am mai achizitionat un bilet pentru funicularul de pe Sant Juan (acesta luat însă din stația de sus).
Ajunși în stația de tren am așteptat prima telecabina de la 10 și 10 minute. 

Sus pe munte am avut parte de un peisaj superb. Catedrala este minunata! Este o biserică romano-catolică. Detalii despre Mănăstire puteți găsi aici.  

De acolo am plecat cu funicularul la Sant Joan. 


De la funicular am mai urcat vreo 20 de minute pe jos și am admirat priveliști superbe. 

Mai erau de urcat aproape 15 minute pana la Santa Magdalena, dar nu aveam echipament potrivit pentru a urca până acolo așa că am renunțat.

Ne-am intors pentru corul băieților de la ora 13, spectacol ce durează doar 15 minute dar pe care nu trebuie să-l ratezi. La terminarea spectacolului ne-am așezat la coadă pentru a ajunge și noi la fecioară, La Moreneta.

Am prins și ultimul teleferic de 13.55 (înainte de pauza de masa) și apoi trenul de Barcelona de la 14.28 (și acestea tot din oră în oră).
 Trenul de Montserrat ne-a lăsat în Placa de Espania de unde am plecat sa vedem Placa de Catalunya unde se găsește un centru info, și de unde ne-am achizitionat un City Card (Barcelona Card) pentru 5 zile. 
Mare atenție, cardul este valabil 3, 4 sau 5 zile calendaristice și nu calculând în ore, așadar fie că îl activați la 08 dimineața sau seara la 20 ziua se termină tot la ora 00:00.
Înainte de a activa cardul (fiind valabil doar 5 zile) ne-am achiziționat tichete T10. Am întrebat la ghișeul de informații dintr-o stație de metrou și timpul alocat e de 1 oră și jumătate  și poti schimba mijloacele de transport doar de tipul metrou – autobus și nu metrou-metrou dacă pentru această schimbare este nevoie să treci de barele de afară.
A urmat apoi o plimbare pe Las Ramblas 

și bineînțeles la Mercat de Boqueria,

unde fiind înainte de închidere găseai caserole cu fructe proaspete și curățate la 1,5 euro și sucuri proaspete la 1 euro. Delicioase de-a dreptul sucurile și bineînțeles și fructele de toate felurile. În aceasta piață fructele erau mult mai scumpe decăt la magazinele pakistanezilor și indienilor ce pot fi găsite prin tot orașul dar, aici te farmecă prin modul de prezentare. 










Nu puteam să nu gustăm și din zecile de șunci atârnate la tarabe și mai ales din celebrul hamon Serrano.

  
Ziua 2
Am mers de dimineață la Sagrada Familia

Cumnatul meu s-a așezat la coadă de dimineața. La 9 când am ajuns noi, el era printre primii la casa de bilete și așa am economisit mult timp, coada fiind deja infernal de lungă la acea oră. La aceiași caserie se achiziționează și biletul de urcare cu liftul în turnul bisericii.
Catedrala este impresionantă, o adevărată operă de artă. Privelistea din turn frumoasă. Se poate coborâ pe scări sau cu liftul.
Nu ratați subsolul (catacombele). 

Este o suprafață la fel de mare ca și catedrala și există și un muzeu care prezintă diverse machete, fotografii ale evoluției constructiei, etc. De asemenea au și o cameră audiovizuală care prezintă un film despre istoria catedralei, în mai multe limbi. Tot la subsol poate fi vazută și cripta unde este înmormantat Gaudi.
Am luat metroul până la Pg Garcia, unde am mers sa vedem Casa Batllo 

care, din punctul meu de vedere, e ceva superb și merită vazută chiar daca intrarea nu e tocmai ieftina. Cu Barcelona Card beneficiezi de reducere. Primești chiar și un audioghid inclus în preț, care iți „deschide ochii” dacă pot spune așa. Întelegi care a fost viziunea artistului și te face să remarci și anumite amănunte care poate altfel nu le-ai lua în seamă.









La o distanță rezonabilă de mers pe jos, se găsește La Pedrera (Casa Mila)

unde de asemenea beneficiați de reducere cu Bcn Card. Audioghidul se plăteste separat. De văzut: acoperișul,



podul și unul dintre apartamente, care spre deosebire de cealalta casă, este mobilat și prezintă mai bine viața din acele vremuri. 






E și această casă destul de interesantă, dar dacă ar fi sa aleg între cele două, cu siguranță aș alege-o pe prima (pentru arhitectura).

De aici am luat metroul către Arcul de Triumf,

în care din păcate nu se poate urca și am continuat drumul pe Passeing de Luis Companis către Parc de la Ciutadela


Am văzut Cascada Fountain 



care e superbă și am admirat gâștele și rațele care stăteau liniștite pe lac. 

E acolo și un mamut în mărime naturală.

Am continuat catre Barcelona Fish

și am văzut și turnurile din zona și o parte din Port Olimpic, iar apoi am mers mai departe pe malul mării până la capătul falezei la W hotel, trecând pe lângă parcul Barceloneta.

Am mers apoi spre Palau del Mar, spre Cap deBarcelona

și de acolo spre Miradorde Colom. Cum aveam tichet de intrare gratuită (din Bcn Card) am urcat în vârful acestuia. Aceiași privelilște ca peste tot, doar că mai aproape de mare, dar priveliștea era oarecum obturată de sculpturile de pe marginea acestui turn.

De acolo spre stația Drassanes și apoi cu metroul spre Placa Espanya căci picioarele noastre nu mai faceau față.
O paranteză: pe mine m-a ajutat mult aceasta hartă  să-mi planific (grupez) obiectivele turistice. Nu apar aici chiar toate, dar le găsiți pe marea majoritate.
Din punctul meu de vedere, ca să vezi cât mai multe obiective fără a obosi prea tare, e foarte util un card de transport cu călătorii nelimitate, astfel încat între unele obiective să nu fii nevoit să faci drumul pe jos. Așa câștigi timp și energie și poți vedea mai multe obiective decât dacă te plimbi doar pe jos.
Harta orașului o gasești pe pliantele de la Aquarium.
Harta metroului și o hartă cu obiectivele turistice se dă și cu Bcn Card. De asemenea primești și un mic ghid explicativ al obiectivelor turistice.

Ziua 3
Am început ziua cu o plimbare pe Rambla, deoarece spre surprinderea noastră la Muzeul figurilor de ceară nu era coada la fel ca în alte mari orașe. Casa s-a deschis la ora 10 și erau doar vreo 6 persoane interesate să cumpere bilete. Preț redus cu Bcn Card.



Dacă ai vazut Madame Tussaud (Londra, Amsterdam, Berlin) sau Grevin (Paris) cu siguranță nu merită să intrii aici, deoarece vei fi foarte dezamăgit. Dacă nu ai văzut însă nici un muzeu al figurilor de ceară, poate fi o experiență interesantă.
Dacă nu ești la prima experiență într-un muzeu al figurilor de ceară, atunci te vei simți doar ca într-un muzeu cu simple statui, fără să poți să „interacționezi” cu ele, fără să ai impresia că te afli într-un loc care prinde viață, la fel ca în celelalte muzee de care ziceam.
Personajele majoritare sunt reprezentative pentru istoria lor, mai cunoscute fiind cele ce reprezintă câțiva arhitecți, compozitori, oameni politici. În plus, personajele renumite nu prea reflectă realitatea, fiind doar niste replici slăbuțe.
Per ansamblu nu prea își merită banii. Partea draguță e poza de la final care îti dă posibilitatea să apari într-o ipostază mai diferită. De exemplu eu și soțul suntem Cleopatra și Marc Antoniu iar poza e chiar drăguță.

Am luat metroul pentru a merge la Palatul Muzicii

Am colindat prin câteva magazine înainte de a ajunge acolo și din fericire am ajuns la casă la 11,50, la timp pentru a prinde bilete la turul în limba engleză de la ora 12.
Într-un cuvânt: superb. 

Chiar dacă spuneau că deși arhitectul a fost profesorul lui Gaudi, acesta e pe locul 2 ca renume după Gaudi, eu am rămas impresionată de această clădire. E drept că atunci când ai un ghid, vezi lucrurile cu totul altfel decât dacă privești clădirea de unul singur. A fost prezentat și un filmulet despre istoria clădirii de vreo 10 minute și am ascultat și câteva minute de muzică la orga clădirii. Mă repet, dar a fost impresionant. În total turul a durat 45 de minute.
Am continuat spre FNAC din Placa Catalunia pentru a ridica de acolo bilete pentru un concert și de acolo spre Vaca Paca. E foarte ușor de găsit. Mancare bună, cantitate mare, pret bun.  Pranzul în cursul săptămânii mai ieftin cu 1 euro decat cina si prânzul în week-end. All you can eat, constand în supe, aperitive, pizza, fel principal (diverse fripturi, garnituri, pește, etc), cafea, ceai sau capucino la discreție, înghețată la fel, fructe. Minusul e ca primești doar un suc sau un vin și restul băuturilor le plătești separat, dar asta e nesemnificativ față de plusurile oferite și de cantitatea de mâncare, prospețimea ei, etc.
După masă am plecat cu metroul spre statia Juame I, de unde am mers spre Muzeulde Ciocolata. Intrarea gratis cu BcnCard. Primești la intrare o ciocolată pe post de tichet. Aflii câte ceva despre prelucrarea ciocolatei și istoria acesteia și vezi câteva figurine de ciocolata: personaje de desene animate, Sagrada Familia (fațada), etc. 





La ieșire poti alege dintr-o mulțime de sortimente de ciocolata cu un continut de cacao pîna la 90%.

Deoarece la muzeul Picaso era o coada prea mare, am continuat plimbarea pe straduțele din zonă. Am găsit catedrala Santa Maria del Mar si de acolo am mers pe jos până la Aquarium, care este deschis pana la ora 21.
Din păcate nu ai nevoie de foarte mult timp pentru a vedea Aquarium-ul, maxim o ora și jumătate. Dacș ai vșzut Aquariumul din Valencia, atunci acesta nu te va impresiona cu siguranță. Ca fiecare obiectiv turistic, are și acesta farmecul lui.

Ziua 4
Am fost mai leneși și ne-am început călătoria abia undeva înainte de ora 10.
Defapt, am mers cu metroul, ultima linie folosită fiind L4 și am coborăt la stația Ciutadela Vila Olimpica, aceasta fiind cea mai apropiata stație de metrou de Zoo



A fost o alegere bună, fiind o intrare secundară nu a fost deloc aglomerat ca la intrarea principală. Aveam voucher luat de pe net așa că nu mai mai stat la casa de bilete.
Zoo drăguț, cu multe animale (foarte multe tipuri de maimuțe). La 12,30 am participat la spectacolul cu delfini. 

Dacă am fi avut timp, puteam să petrecem liniștiți toată ziua acolo, dar ne-am limitat sa stăm doar 4 ore și ceva.Per ansamblu merită vazută grădina zoologică.

De acolo am luat autobusul 14 până la Drassanes, metrou L3 pana la Parallel si apoi funicular spre Montjuic. Noroc că există indicatoare și am văzut că defapt funicularul e tot o linie de metrou, așa că nu ieși din stația de metrou ci urmezi indicatoarele până ajungi la el. De la funicular am urcat cu telecabina, dar se poate urca foarte ușor și pe jos.

La castel nu ai prea multe de văzut, dar, panorama e drăguță, umbrită poate puțin de portul industrial/comercial.

Am coborât apoi cu telecabina și am luat autobusul 55 înspre Poble Espaniol (drum care se poate face și pe jos dar e cam lung).
PobleEspaniol e un mic sătuc cu case din diverse perioade de existență și zone a Spaniei. Defapt fațade de clădiri din diverse perioade. 







Am mâncat aici niște gofrees delicioase. Există diverse magazine cu suveniruri, îmbrăcăminte, ateliere meșteșugărești, etc. Dacă timpul îți permite poți petrece câteva ore aici.
Am vrut să mergem la MNAC care era aproape, dar era ora închiderii așa că am admirat Palatul Național pe exterior și am coborât spre fântânile magice. În anumite zile și ore, la aceste fântâni poți urmării un spectacol deosebit.

Ziua 5
Am început ziua cu Muzeul Picaso. Majoritatea lucrărilor sunt din anii de început ai artistului si multe schițe. Din perioada reprezentativă am văzut foarte puține lucrări.
Există o sală în care se poate urmări un filmuleț despre cum portretul unei fetițe (Maria Magdalena) a parcurs mai multe etape, transformându-se într-un portret cubist.

De aici am plecat spre Parc Guel, cu metroul până la stația Lesseps și de acolo pe jos. Nu știam că e așa de mult de urcat, pe o straduță cu o pantă foarte abruptă. ... Sincer, chiar daca aș fi știut că e mult de mers, tot nu aș fi renuntat.
Parcul e foarte interesant. 










Superb de-a dreptul. Poți petrece acolo ore în șir plimbându-te pe aleile interesante și admirând peisajele deosebite. Noi ne-am limitat la 2 ore.
Am coborât pe straduțele înguste și cu multe trepte până la Vallarca de unde am luat un autobus spre Cosmo Caixa.

La CosmoCaixa - Muzeul Stiintelor, am petrecut câteva ore interesante.

La întoarcere am luat autobusul 60 din fața clădirii și până la  Vall d’Hebron, stație care e chiar lângă gura de metrou, iar de acolo spre hotel.

Ziua 6
Am început ziua la MNAC unde am ajuns foarte repede fiind cazați în apropiere. 

Palatul National poate fi vizitat fără bilet, acesta fiind necesar doar la intrarea la expoziții. Sala mare e cea mai frumoasă. Pentru cei mai comozi, sunt amplasate câteva canapele de piele foarte confortabile pe care poți lenevi la nesfârșit. Au și conexiune wi-fii gratuită.



Dacă îți place pictura și o înțelegi, poți să petreci acolo foarte multe ore, altfel 2 ore sunt de ajuns ca să vezi toate exponatele fără să treci în fugă pe lângă ele. Găsești aici câteva tablouri de Dali si Picasso precum și foarte mulți alți artisti.

Am continuat cu Catedrala de Barcelona cunoscuta ca La Seu sau Santa Eulalia (mi-a luat mult până mi-am dat seama ca e vorba de una și aceiasi, având mai multe denumiri). 


Se poate urca pe acoperiș cu liftul și recomand să vizitați și curtea interioară a Catedralei. 

Sunt acolo o grămadă de gâște. Sincer nu am reușit încă să înțeleg ce e cu pasiunea asta pentru gâște a Barcelonezilor, dar le găsești în foarte multe locuri.


Am mers apoi în complexul (Mol-ul) Magic Baladonala o sesiune de shoping.
Seara am plecat spre Palau Sant Jordi, la un concert. Interesant e ca fiind un concert important, în toate stațiile de metrou anunțau pe parcursul zilei că din Placa Espania vor pleca, curse speciale de autobus către această locație unde se desfăsura concertul cu 1,5 ore înainte de începerea spectacolului și până la o oră după terminarea acestuia.
Palau Saint Jordi e o cladire impresionant de mare, având o capacitate de 17.000 de persoane.

Ziua 7
Din păcate ultima. Ne-am facut bagajele și le-am lăsat la recepție și pentru că aveam avionul abia seara, am plecat să colindăm ...
Am urcat pe Tibidabo și am petrecut o jumătate de zi relaxantă. Priveliștea e superbă. Poți să te simți din nou copil în cele câteva carusele sau mountain rousse-uri de acolo. Draguță e și catedrala din varful muntelui.


A doua parte a zilei am petrecut-o pe Las ramblas, Placa Catalunia, etc.
Spre aeroport am folosit tot autobusul 46.

Barcelona e un oraș pe care trebuie să îl vezi măcar o dată în viață.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce „trebuie să știi” atunci când călătorești în Egipt

De curând m-am întors dintr-o superbă vacanță în Egipt (asta dacă fac abstracție de un incident avut cu paza hotelului și oamenii touroperatorului ETI, despre care probabil ați citit deja) petrecută alături de familie și un grup numeros de prieteni.  Înainte de a pleca am citit destul de mult deoarece Egiptul este o țară în care trebuie să mergi pregătit din mai multe puncte de vedere. Am să vă împărtășesc și vouă ce am aflat. Să o luăm cu începutul PASAPORTUL    În Egipt se poate intra doar cu pașaportul electronic. Unii zic că e posibil și cu cel temporar dar eu zic să nu riscați dacă nu e neapărată nevoie. Foarte important este să fiți atenți la valabilitatea pașaportului care trebuie să fie de minim 6 luni de la data întoarcerii în țară. Altfel ar putea să vă treziți că vă este refuzată îmbarcarea la controlul de la check inn. Pentru detalii suplimentare legate de condițiile de călătorie puteți accesa site-ul MAE . VIZA Este primul lucru pe

Egipt - excursii optionale din Hurghada

Egiptul, pe lângă mare, soare și plaje cu nisip fin ne oferă multe alte activitați de petrecere a timpului liber. Dacă alegi Egiptul doar pentru a sta în resort, nu te aștepta să primești ceea ce primești de la un resort din Turcia de aceiași categorie și la același preț. Să spunem lucrurilor pe nume resorturile din Egipt sunt net inferioare celor din Turcia când vine vorba de calitatea serviciilor pe care le oferă precum și la curățenie. Chiar dacă aceste resorturi sunt spectaculoase, camerele sunt spațioase de-a dreptul imense micile detalii fac diferența. Unul dintre acestea ar fi mâncarea care este mult mai slabă calitativ și mai puțin diversificată. Nu vei muri de foame cu siguranță pentru ca ai de unde să alegi din zecile de feluri oferite dar condiția este să nu fii foarte pretențios.  Alt aspect este divertismentul care este slăbuț iar în unele locații chiar inexistent sau contra cost. Așadar dacă mergi în Egipt doar pentru a sta în resort s-ar putea să te întorci deza

Disneyland Paris – cum ajungem?

Cum ajungem la Disneyland Paris? Ca să răspundem la această întrebare trebuie întâi să analizăm de unde venim, ce distanță avem de parcurs și foarte important de ce buget dispunem. Avionul Este celmai rapid mijloc de transport până în Paris sau aproape de acesta. Parisul este înconjurat de 3 aeroporturi. Charles de Gaulle – este cel mai mare aeroport și cel mai aproape de parcul Disneyland. Are 7 terminale deci trebuie să fii foarte atent la detalii. Aici zboară în general companiile de linie.   Este situat la aproximativ 35-50 km de parc, funcție de varianta de traseu aleasă. Fiind atât de mare este recomandat ca la check inn să vă prezentați cu 3 ore înainte deoarece sunt șanse mari să nu reușiți să efectuați check inn-ul la timp mai ales că majoritatea companiilor utilizeaza deja self check inn. Adică, te ocupi singur de cântărirea bagajelor, etichetarea acestora și expedierea lor pe bandă.   Prima dată când am efectuat self check inn am avut oarec

Disneyland Paris – bilete sau abonamente ?

Cum spuneam în postarea precedenta, din punctul meu de vedere cea mai rentabilă variantă este cea a cazării la hotelurile parcului deoarece aceste pachete oferă și intrarea în parcuri. Dacă ai ales o cazare în altă parte ai nevoie de bilete de acces în cele 2 parcuri. Există o mulțime de variante. Pentru a vedea care variantă de bilet ți se potrivește cel mai bine sau este cea mai rentabilă trebuie să știi cât timp ai la dispoziție sau mai bine zis câte zile vrei să petreci în parcuri. BILETE Biletul de 1 zi este rentabil în momentul în care timpul tău este limitat și nu poți sta mai mult de 2 zile. Acest bilet se găsește în 2 variante. Varianta 1 zi/1 parc – permite vizitarea unui singur parc la alegere într-o zi sau varianta 1 zi/ 2 parcuri care permite accesul în ambele parcuri în aceiași zi. Acest bilet poate fi achiziționat online sau la poarta parcului iar prețul lui diferă funcție de ziua în care se face accesul în parc. Există 3 perioade aferente ce

Disneyland Paris – când anume mergem și cât stăm în parc ?

Am fost întrebată de mai multe ori despre Disneyland Paris, despre detalii organizatorice, când este cel mai potrivit să vizităm, cât timp alocăm acestui parc, unde ne cazăm , cum ajungem în  parc, etc. Am să încerc să răspund acestor întrebări în următoarele rânduri și următoarele articole. Când anume mergem? Disneyland Paris este deschis pe parcursul întregului an așadar putem merge oricând avem posibilitatea. Totuși ar fi bine să ținem cont de vacanțele școlare ale elevilor din Franța când parcul este extrem de aglomerat. Această aglomerație se transformă în timp pierdut la cozi în loc să te bucuri de atracții. Vremea este schimbătoare în ultimii ani așadar nu mai putem spune că lunile iulie și august sunt cele mai potrivite. Depinde foarte mult de .... noroc. Putem spune doar că aceste două luni sunt cele mai aglomerate. Cu toate acestea vremea nu e neapărat cea mai grozavă. Am prins într-un an în luna iulie un frig de am fost nevoiți să mergem la cumpărărturi de

Disneyland Paris – unde ne cazăm?

După ce am discutat despre perioada optimă pentru a vizita parcul și despre cum ajungem în parc , a venit timpul să povestesc puțin și despre cazare. Există numeroase variante de cazare pentru toate gusturile și toate buzunarele. Depinde foarte mult de perioada din an în care vizitezi parcul, de durata vizitei și bineînțeles așa cum spuneam și de buget. Din punctul meu de vedere cea mai avantajoasă din cele mai multe puncte de vedere este cazarea la hotelurile Disneyland Paris Aceasta în cazul în care reușești să prinzi o promoție. Șansele sunt foarte mari să găsești astfel de promoții deoarece ele apar periodic atât pe pagina lor oficială disneylandparis.fr cât și pe paginile revânzătorilor cum sunt vente-prive.com sau   showroomprive.com . Disneyland Paris au 6 hoteluri cu tematici diferite și categorii (stele) diferite Disneyland Hotel – hotel de 5 stele situat efectiv la intrarea în parcul Disneyland unde luxul este la el acasă. Hotel New York – h